Continuăm să detaliem conceptul de lider slujitor. Dacă ne dorim schimbări majore și cu impact, avem nevoie de leadership de bună calitate. Tranziția de la mentalitatea clasică a șefului la viziunea unui lider slujitor nu este ușoară. Dar este singura soluție pentru a ieși victorioși din problemele complexe cu care ne confruntăm.
Liderul slujitor știe cum să-și formeze echipa pentru misiunea pe care și-a asumat-o. Elementul de bază este selectarea persoanelor potrivite pentru a se alătura echipei. Mai exact, atragerea celor care au competențele, abilitățile și valorile potrivite misiunii organizației. Aceia care duc la îndeplinire obiectivele creând energie pozitivă și o schimbare benefică în comunitățile din care fac parte.
Lider înconjurat de lideri
- Formarea echipei
pe măsura misiunii - Selecția persoanelor potrivite
competențe, abilități, valori
Un lider slujitor nu poate deservi fiecare om din organizație. În schimb, poate și este obligat să aleagă cu rigurozitate și să modeleze atent echipa de lideri din organizație. În relația cu echipa de directori sau manageri, liderul slujitor trebuie să fie exemplul permanent al tipului de leadership pe care aceștia îl vor replica în propriile lor divizii, departamente sau echipe. Modelul pe care îl crează trebuie să aibă ca efect multiplicarea excelenței.
Lider înconjurat de lideri
- Liderul alege cu rigurozitate echipa
- Liderul modelează echipa de lideri
- Este un exemplu viu al modelului
- Modelul asigură multiplicarea excelenței
Liderul slujitor își antrenează oamenii să gândească leadership-ul prin prisma rezultatelor echipei. Standardele e benefic să fie ridicate iar oamenii susținuți pentru a le îndeplini. Dacă nu reușesc, atunci trebuie instruiți mai bine. Dacă nici asta nu face o diferență, atunci trebuie găsite alte roluri care li se potrivesc mai bine.
Lider înconjurat de lideri
- Antrenarea leadership-ului
prin prisma rezultatelor echipei - Standarde ridicate
- Susținerea oamenilor în
îndeplinirea acestora - Cei care nu reușesc
– instruire suplimentară
– reorientare către alte roluri
Dar standardele e bine să fie mereu ridicate. Doar având așteptări mari vom motiva oamenii la eforturi pe măsură. Și atunci când sunt atinse… creștem nivelul ștachetei pentru a ne asigura că organizație este permanent într-o evoluție pozitivă. Dacă le vom coborî lipsim oamenii de mediul în care își pot transforma potențialul în realitate. Iar de multe ori oamenii își subevaluează potențialul. Rolul standardelor înalte este de a dovedi încrederea în capacitățile oamenilor pe care i-ai ales.
Lider înconjurat de lideri
- Standarde ridicate
> așteptări mari (încredere)
>> rezultate pe măsură - Standarde coborâte
> așteptări mici (irosire potențial)
>> rezultate slabe
Să reluăm punctele principale ale liderului slujitor. Poți să fii primul punându-i pe alții pe primul loc. Să-i coordonezi pe alții înseamnă în primul rând să-i încarci cu energie. Pentru a-i servi pe cei mulți, mai întâi îi slujești pe câțiva. Cel mai voloros serviciu pentru cineva este să-l motivezi să devină cineva.
Un lider puternic se pune în slujba obiectivului de a crea cu cei câțiva pe care i-a ales un model de multiplicare a excelenței. Pentru a face acest lucru, pe baza misiunii organizației, trebuie stabilite rezultate țintă și standardele necesare pentru îndeplinirea lor. Liderul slujitor oferă toată susținerea echipei sale, însă o face cu fermitate și în sensul respectării standardelor și îndeplinirii rezultatelor-țintă. Cei câțiva din echipa sa duplică acest model în propriile divizii și departamente pentru care sunt responsabili.
Lider înconjurat de lideri
- În slujba obiectivului de a crea
– o echipă de lideri
– un model de multiplicare a excelenței - Care este misiunea?
- Ce rezultate țintă îndeplinesc misiunea?
- Ce standarde sunt necesare pentru
atingerea rezultatelor țintă
Bineînțeles, când vorbim despre standarde și rezultate luăm în calcul referințe rezonabile. Dacă liderul fixează ștacheta prea sus și oamenii știu că nu poate fi atinsă, nu doar că vor fi demotivați, însă vor acumula și frustrări și neîncredere față de un leadership care nu pare conectat la realități sau poate chiar este incompetent.
Lider înconjurat de lideri
- Rezultate și standarde rezonabile
- Ținte imposibil de atins
= demotivare, frustrare, neîncredere - Progres făcut în etape
= curba de învățare
Ca în orice altă situație, există o curbă de învățare. Ținta trebuie să fie în afara zonei de confort ca să încurajeze oamenii să crească, să se dezvolte, să dobândească noi abilități. Efortul e bine să fie intens, dar nu copleșitor. Iar ținta nu poate fi niciodată imposibil de atins. Apoi, odată ce-a fost atinsă, revizuim situația și stabilim o nouă țintă. Pas cu pas, organizația va continua să marcheze noi hotare de performanță și dezvoltare.
Lider înconjurat de lideri
- Ținte în afara zonei de confort
= încurajare la dezvoltare - Efort intens, nu copleșitor
- La fiecare nouă etapă de evoluție
se stabilesc noi ținte de atins
Ne oprim aici pentru astăzi. În ediția viitoare revenim cu noi teme veridice. Până atunci, ținem legătura pe pagina Adrian Vascu de pe Facebook, Youtube și în aplicațiile mobile din Google Play și Apple Store. Vă doresc multă sănătate!
—
Impozitare Clădiri 2022:
- Reevaluarea la 5 ani
- Taxa pe Clădiri
- PJ Clădiri Mixte
- PF Clădiri Mixte – Exemplu Calcul
- PF Clădiri Mixte
—
Noul An:
—
Lider Autentic :
- Colegi Toxici
- Șef Toxic (perspectiva angajatului)
- Șef Toxic (perspectiva leaderului)
- Leader vs. Șef
- Fișa postului (4)
- Fișa postului (3)
- Fișa Postului (2)
- Fișa Postului (1)
- Decizie și Responsabilitate
- Focus pe Oameni (2)
- Focus pe Oameni (1)
- Lider Autentic
- Ego Sănătos
- Piedicile Orgoliului
—
Noul Leadership:
- Revoluția Sensului (încheiere sezon 4)
- Renegocierea Angajamentelor
- Angajamentul Real
- Leadershipul Angajamentului
- Angajamentul Integrității
- Conflicte Interne
- Escalidarea Comunicării
- Aliații Puterii
- Recâștigarea Puterii
- Traumele Angajaților
- Paradoxul Puterii
- Costul dezamăgirii oamenilor
- Costul neimplicării oamenilor
- Noul Tip de Leadership
- Noul Tip de Leader
- 2021 Anul Sensului
- Victimă sau Jucător
- Conflictele Asociaților
- Apărarea culturii
- Modele de Urmat
- Misiunea Job-ului
- Cultura Organizațională
- Schimbările de Management
- Sănătatea în Afaceri
- Cultura Organizațională
- Planul de Restructurare (2)
- Planul de Restructurare
- Concordatul Preventiv
- Semnele declinului companiilor
- Ciclul de viață al companiilor din România
- Despre restructurarea preventivă
- Primii pași în restructurarea financiară
- Cum funcționează restructurarea financiară
- Peste 2600 de companii pasibile de iminența intrării în insolvență
- Bune Practici
- Etape Cumpărare
- Perspectiva Cumpărătorului
- Durata Etapelor M&A
- Etape Proces M&A
- Pregătirea afacerii pentru exit
- Decizia exitului din business
- Soluții pentru salvarea companiilor
- Android App: https://bit.ly/2Jf9rsL
- iOS App: https://apple.co/2pNk27j
Marți | 19:40 | Digi24 | Sezonul 6
Cu Adrian Vascu, Senior Partner Veridio