Veridice 330 – Cinci întrebări care ne vor determina viitorul

Mediul economic este marcat de incertitudine, lovit în același timp de impactul COVID-19. Lumea s-a găsit în fața unui semafor pe care l-am prins fie pe culoarea roșie unii, alții pe galben și puțini pe verde.

Deși este greu de estimat cum se vor transforma afacerile în următoarea perioadă, este important să avem ipoteze de lucru pe baza cărora să creăm planuri de acțiune imediată și prin care să recâștigăm încrederea în potențialul afacerii noastre din partea partenerilor, angajaților, clienților, furnizorilor și finanțatorii noștri.

Preluând ideea din introducere, am realizat o serie de minianalize – numite generic „Semaforul Economic” – pentru cca 60 de industrii pe care le vom discuta începând cu episoadele viitoare. Ele au rolul să determine antreprenorii la a lua acum măsuri.

Punctul de pornire în realizarea planului de acțiune il reprezinta analiza propriei companii, pe care am numit-o o minimă autoanaliză, folosind 5 seturi de întrebări.

Minimă Analiză pentru Planul de Acțiune

5 seturi de întrebări:

  1. Tipologie clienți
  2. Tipologie propria afacere
  3. Decizii imediate ptr supraviețuire
  4. Cum va arăta reluarea activității
  5. Starea partenerilor noștri

Sursa: Semaforul Economic, Veridio.ro

Primul set se referă la tipologia clienților. Vom avea aceeași clientelă dinaintea crizei și după ieșirea din criză? Clienții pe care îi avem în prezent pot fi păstrați în aceeași formă sau nevoile și prioritățile bugetelor lor s-au modificat? Putem să fim parte din soluțiile de care ei au nevoie acum? Pe baza competențelor și resurselor noastre, ce clienți putem deservi în acest moment într-o altă formă decât o făceam până în prezent?

#1. Tipologia Clienților

  • Ce putem păstra
  • Ce trebuie să schimbăm
  • Cum ne putem reinventa

Sursa: Semaforul Economic, Veridio.ro

 

Al doilea set de întrebări se referă la tipologia afacerii noastre. Mai este justificată existența business-ului în forma actuală? Cum îmi pot redefini misiunea companiei pentru a răspunde nevoilor curente ale clienților? Care sunt noile soluții pe care le putem oferi problemelor din prezent? Care sunt noile servicii pe care le putem lansa rapid și care pot genera încasări în prezent?

#2. Tipologia propriei afaceri

  • Mai este relevantă?
  • Ce soluții putem oferi?
  • Ce noi servicii / produse sunt necesare azi?

Sursa: Semaforul Economic, Veridio.ro

 

Al treilea set de întrebări se referă la deciziile imediate pe care trebuie să le luăm pentru supraviețuire. Care sunt primele acțiuni de intreprins pe termen scurt pentru a merge înainte? Ce încasări putem obține mai repede? Ce cheluieli putem amâna sau tăia? Ce resurse putem mobiliza în proiecte noi? Care sunt direcțiile imediate de exploatat cu potențial de încasare?

#3. Decizii ptr supraviețuire:

• Încasări de obținut
• Cheltuieli de amânat
• Revalorificare resurse existente
• Noi linii de business

Sursa: Semaforul Economic, Veridio.ro

 

Al patrulea set de întrebări se referă la cum va arăta reluarea activității – pentru compania noastră și pentru cele cu care colaborăm. Cum va fi revenirea ”de la boxe”? Care va fi structura afacerilor în acel moment? Cum va arăta mediul concurențial direct? Cum se vor reorganiza companiile cu care colaborăm? Care sunt nevoile noi pentru care alte companii vor avea nevoie de ajutor extern în acest nou context?

#4. Cum va arăta reluarea activității

  • Restructurarea companiilor
  • Reorganzarea activităților
  • Priorități și bugete diferite
  • Comportamente de consum diferite

Sursa: Semaforul Economic, Veridio.ro

 

Al cincilea set de întrebări se referă la starea partenerilor noștri – salariații, furnizorii, finanțatorii, managementul șamd. Care sunt problemele cu care se confruntă în prezent? Care sunt temerile lor pentru viitor? Cu ce îi putem ajuta pentru a merge împreună mai departe? Cum putem colabora pentru a ne crește șansele supraviețuirii economice?

#5. Starea partenerilor noștri

  • Salariați, furnizori, finanțatori, management
  • Probleme și temeri
  • Obiective și soluții găsite împreună

Sursa: Semaforul Economic, Veridio.ro

 

Răspunsurile acestor întrebări reprezintă baza pentru pasul 2 – crearea unui plan de acțiune pentru următoarele săptămâni și luni. Nu trebuie să ezităm începerea lucrului la plan doar pentru că răspunsurile nu sunt perfecte sau permanente. Trăim într-o perioadă în care datele problemei se schimbă de la o zi la alta.

Important este să avem un plan, să începem să-l punem în practică imediat și apoi vom ajusta pe parcurs unde se va dovedi necesar. Și să fim optimiști. Drobul de sare din poveste știm cât rău poate face!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *