Am menționat în emisiunile precedente despre liderul slujitor în contextul vremurilor pe care le trăim și care ne cer tuturor să aducem în comunitățile noastre cea mai bună versiune a noastră. Astăzi vom detalia ce înseamnă să fii un lider slujitor în practică.
De ce discutăm despre un astfel de concept? Poate veți spune că avem greutăți mult mai stringente astăzi. Cine are timp de „filosofări”? Este simplu. Pentru că nu vom putea depăși problemele complexe cu care ne confruntăm dacă nu avem un leadership puternic. Eforturile individuale izolate fac progrese mici cu impact redus și de moment. Avem nevoie de lideri capabili și competenți care pot inspira și conduce transformări majore care ne vor așeza pe un drum benefic fiecăruia și tuturor.
Relevanța Liderului Slujitor
- Depășirea problemelor complexe
necesită leadership puternic - Eforturi individuale = progrese mici
- Lideri capabili și competenți = progrese majore
Poate că termenul de „lider slujitor” într-o țară atât de săracă în leadership de calitate sună abstract, poate chiar puțin deplasat. Însă împreună vom înțelege că nu sunt vorbe în vânt, ci instrucțiuni clare de a ieși victorioși din situația actuală. Știți vorba aceea bătrânească „peștele de la cap se împute”? De aceea insist să discutăm despre leadership.
În primul rând, cum identificăm un lider slujitor? Primul semn este evoluția celor pe care îi conduce. Dacă ei se dezvoltă și evoluează. Dacă discuțiile sunt preponderent despre proiecte și beneficiarii acestora. Și dacă viziunea și energia care mută lucrurile înainte sunt dominate de principii etice și morale.
Semnele Liderului Slujitor
- Evoluția celor pe care îi conduce
- Oamenii se dezvoltă și evoluează
- Se discută despre proiecte și beneficiari
- Viziunea și energia sunt ancorate
în principii etice și morale
Al doilea semn este modul în care percep ierarhia organizației. Liderii slujitori inversează piramida pentru că știu că ajungi să fii primul doar dacă îi pui pe ceilalți pe primul loc. Asta pentru că înțeleg că cel mai bun predictor al rezultatelor în afaceri nu sunt strategiile geniale ci tocmai calitatea leadership-ului.
Semnele Liderului Slujitor
- Percepția ierarhiei organizației
inversarea piramidei - Ajungi să fii primul doar dacă
îi pui pe ceilalți pe primul loc
Un alt semn al liderului slujitor este modul în care își înțelege rolul în organizație. Respectiv, coordonarea altora începe cu a-i încărca cu energie. Și nu poți face asta dacă nu îți cunoști oamenii și contribuțiile lor pentru a le recunoaște și încuraja. Pentru că adevărații lideri se hrănesc din rezultatele celor pe care îi îndrumă, nu au nevoie de laude și măguliri pentru propriul orgoliu.
Semnele Liderului Slujitor
- Înțelegerea rolului în organizație
încărcarea cu energie - Cunoașterea oamenilor și contribuțiilor
recunoaștere & încurajare - Reîncărcare cu rezultatele celor coordonați
(nu caută propria măgulire)
Realitatea este că doar liderii care au o relație sănătoasă cu egoul lor pot inspira încredere și respect de sine celorlalți. Acestea două sunt elemente de bază în crearea unei echipe cu rezultate performante. Dacă șeful este dominat de orgoliul său, toți cei de sub el vor fi mereu preocupați de satisfacerea acestuia în loc să se concentreze pe rezolvarea problemelor și finalizarea cu succes a proiectelor. Altfel spus, un șef slab este consumator de resurse. Un lider puternic își alimentează oamenii cu resurse.
Semnele Liderului Slujitor
- Relație sănătoasă cu propriul ego
- Inspiră încredere și respect de sine
- Cei dominați de orgoliu
distrag atenția și energia tuturor - Șeful slab consumă resurse
- Liderul puternică alimentează
oamenii cu resurse
Un șef slab atrage atenția asupra propriei persoane. Mulțumirea lui devine obiectivul fiecărui membru al echipei. Prin urmare echipele nu funcționează pentru că se depune eforturi de a marca victorii individuale cu șeful. Fiecare încearcă strategii diferite, prin urmare acțiunile lor nu au coerență. Nu vorbesc între ei de frică să nu piardă așa-zise atuuri viitoare în cucerirea șefului. Rezultatul? Performanță slabă.
Semnele Șefului Slab
- Atrage atenția asupra sa
- Irosește energie și resurse
pentru propriile capricii - Acțiuni dezorganizate
=> performanță slabă
Însă, ca în orice situație, echilibrul este cheia succesului. Un lider slujitor are reguli corecte, clare și zero toleranță pentru încălcarea lor. Un lider slujitor are standarde înalte și încrederea că toți oamenii săi le pot depăși. Un lider slujitor nu este nici slab, nici manipulabil și nici laș. Spune ce are de spus întotdeauna, este ferm și direct, nu lasă nicio situație neclarificată.
Semnele Liderului Slujitor
- Reguli corecte și clare
- Zero toleranță pentru încălcarea lor
- Standarde înalte + încredere
- Onest, ferm, direct
Însă întotdeauna o face din respect și considerație pentru ceilalți. Niciodată nu se folosește de acest pretext pentru a intimida, umili sau descuraja. Dimpotrivă, întotdeauna are în vedere cea mai bună versiune a fiecărui om aflat sub conducerea sa.
Semnele Liderului Slujitor
- Respect și considerație
- Fără intimidări, umilințe, descurajări
- Focus pe cea mai bună versiune a fiecărui om
Ne oprim aici pentru astăzi. În ediția viitoare revenim cu noi detalii despre liderul slujitor. Până atunci, ținem legătura pe pagina Adrian Vascu de pe Facebook, Youtube și în aplicațiile mobile din Google Play și Apple Store. Vă doresc multă sănătate!
—
Impozitare Clădiri 2022:
- Reevaluarea la 5 ani
- Taxa pe Clădiri
- PJ Clădiri Mixte
- PF Clădiri Mixte – Exemplu Calcul
- PF Clădiri Mixte
—
Noul An:
—
Lider Autentic :
- Colegi Toxici
- Șef Toxic (perspectiva angajatului)
- Șef Toxic (perspectiva leaderului)
- Leader vs. Șef
- Fișa postului (4)
- Fișa postului (3)
- Fișa Postului (2)
- Fișa Postului (1)
- Decizie și Responsabilitate
- Focus pe Oameni (2)
- Focus pe Oameni (1)
- Lider Autentic
- Ego Sănătos
- Piedicile Orgoliului
—
Noul Leadership:
- Revoluția Sensului (încheiere sezon 4)Renegocierea AngajamentelorAngajamentul RealLeadershipul AngajamentuluiAngajamentul IntegritățiiConflicte InterneEscalidarea ComunicăriiAliații PuteriiRecâștigarea PuteriiTraumele AngajațilorParadoxul PuteriiCostul dezamăgirii oamenilorCostul neimplicării oamenilorNoul Tip de LeadershipNoul Tip de Leader2021 Anul Sensului
- Victimă sau JucătorConflictele AsociațilorApărarea culturiiModele de UrmatMisiunea Job-uluiCultura OrganizaționalăSchimbările de ManagementSănătatea în AfaceriCultura Organizațională
- Planul de Restructurare (2)Planul de RestructurareConcordatul PreventivSemnele declinului companiilorCiclul de viață al companiilor din RomâniaDespre restructurarea preventivăPrimii pași în restructurarea financiarăCum funcționează restructurarea financiarăPeste 2600 de companii pasibile de iminența intrării în insolvență
- Bune PracticiEtape CumpărarePerspectiva CumpărătoruluiDurata Etapelor M&AEtape Proces M&APregătirea afacerii pentru exitDecizia exitului din businessSoluții pentru salvarea companiilor
- Android App: https://bit.ly/2Jf9rsLiOS App: https://apple.co/2pNk27j