Veridice 339 – Făcut în România – Salvarea vine de la noi

Fabricat în România, produs în România, inventat în România, design creat în România, codat în România, vândut în România și în toată lumea. Făcut în Romania nu este doar un slogan de marketing, ci este cheia viitorului nostru pe termen scurt și mediu.

În toată această perioadă ni s-a înfățișat importanța solidarității – fie că ne referim la ajutorul dat celor mai vulnerabili dintre noi, fie la modul în care ne-am tratat colegii și angajații, fie la cum ne-am respectat clienții și furnizorii. Odată ce un circuit social sau economic este afectat, toți pierdem, chiar dacă nu resimțim imediat impactul și dacă nu acționăm corespunzător.

Lecția solidarității | #1. Comportamentul nostru:

Cei vulnerabili
Colegii și angajații
Clienții și furnizorii
Sursa: Veridio.ro

Bugetul de stat asigură funcționarea țării, ajutorarea oamenilor și companiilor, dar și finanțarea luptei împotriva COVID-19. Bugetul de stat este alimentat prin plata de taxe și impozite de către noi – cei care lucrăm și producem valoare în România, cei care câștigăm și cheltuim bani în România.

Lecția Solidarității | #2. Circuitul țării:

taxe și impozite > bugetul de stat
> funcționarea țării (sănătate, educație, infrastructură, etc.)
> ajutorarea oamenilor și companiilor
> lupta împotriva COVID-19.
Sursa: Veridio.ro

În acest context, ar trebui să ne concentrăm pe restabilirea circuitelor comerciale, punând puterea noastră de cumpărare, a românilor, la temelia companiilor și producătorilor de bunuri și servicii din România care generează locuri de muncă și venituri în țară la noi și care alimentează bugetul de stat care apoi livrează bunuri și servicii de interes public pentru noi toți. Și nu este vorba despre un slogan nationalist excesiv, ci de conștientizarea unui moment în evoluția noastră ca stat în care puterea cetățenilor poate fi manifestată dacă înțelegem că rezultatul ne poate fi benefic tuturor.

Lecția Solidarității | #3. Responsabilitatea cumpărătorilor:

Cumpărături de la…
> companii din România
> locuri de muncă în România
> creștere calitate produse
> alimentare buget de stat
> cheltuieli și investiții în România (de stat)
> români cu putere de cumpărare și standard de viață ridicate.
Sursa: Veridio.ro

În egală măsură, tot în contextul solidarității comerciale, companiile din România ar trebui să analizeze profund și cu maximă seriozitate de ce noi, românii, am ales până acum să cumpărăm produse de import și să ne cheltuim timpul și banii în vacanțe prin alte țări.

Dacă nu există servicii și produse, atunci să fie create și făcute. Dacă problema a fost calitatea, să fie îmbunătățită. Dacă problema a fost prețul, atunci să fie găsite soluții pentru a-l face comparabil cu alternativele din afara țării. Timpul lui „merge și așa” s-a terminat. Vom deveni competitivi sau vom închide obloanele, și, odată cu ele, și speranțele unui viitor mai bun.

Lecția Solidarității | #4. Responsabilitatea vânzâtorilor:

Comportament și atitudini
Disponibilitate produse și servicii
Calitatea produseor
Prețul produselor
Sursa: Veridio.ro

Anul 2020 este crucial pentru ritmul și evoluția situației economice pentru noi toți. Fiecare gest se întoarce în ecosistemul din care noi toți facem parte. Este un moment rar în care putem să ne schimbăm obiceiurile și mentalitățile pentru a ieși din această încercare mai sănătoși și mai prosperi. Ține doar de noi, de fiecare dintre noi, de felul în care înțelegem și ne vom face datoria.

Restructurarea Preventivă & OG 6/2019:

Despre restructurarea preventivă
Primii pași în restructurarea financiară
Cum funcționează restructurarea financiară
Peste 2600 de companii pasibile de iminența intrării în insolvență

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *