Veridice 332 – Semaforul Economic – Evoluția Educației Private

Astăzi continuăm serialul Semaforului Economic cu un nou domeniu – cel al educației private (vezi și episodul despre HoReCa). Fie că vorbim despre grădinițe, afterschool-uri sau școli private, acestea au fost afectate chiar de la începutul pandemiei, închiderea lor fiind printre primele măsuri luate de autorități.

Impactul suspendării acestor activități s-a manifestat nu doar asupra companiilor și angajaților din domeniu, ci și asupra copiilor și părinților.

Bineînțeles, au fost și grădinițe și școli care au putut implementa, fie și parțial, o oarecare digitalizare a cursurilor și activităților. Însă cu siguranță nu s-a întâmplat acest lucru la nivel național și aceste opțiuni de avarie nu pot compensa, fără o pregătire judicioasă preabilă, suspendarea modelului tradițional de învățare.

În special în cazul grădinițelor, nu vorbim doar despre parcurgerea unor teme de cunoaștere, dar și despre dezvoltarea abilităților de socializare și învățarea prin copierea celor din jur.

Rolul Grădinițelor

  • Teme de cunoaștere
  • Abilități de socializare
  • Dezvoltare prin copiere

Sursa: Semaforul Economic, Veridio

 

În plus, copiii nu mai au acces la interacțiunea cu educatorii și mediul din grădinițe care face posibilă transmiterea de cunoștințe, comportamente și abilități esențiale etapei lor de dezvoltare.

Dezvoltarea Copiilor

  • Interacțiune directă
  • Educatori și mediu
  • Cunoștințe, comportamente și abilități

Sursa: Semaforul Economic, Veridio

 

Apoi este impactul asupra părinților. În funcție de situație, unii au putut lucra de acasă, alții au continuat să meargă la serviciu, iar alții și-au pierdut job-ul. Chiar și cei „norocoși” care au putut lucra de acasă, au întâmpinat mari dificultăți în a-și îndeplini responsabilitățile profesionale concomitent cu îngrijirea copiilor închiși în casă. Mai mult, trebuie să ne gândim și la părinții care lucrează în prima linie de luptă împotriva COVID-19. Iar dacă în trecut bunicii mai puteau ajuta, restricțiile suplimentare impuse acestora au făcut contribuția lor imposibilă.

 

Totodată trebuie să ne uităm cu atenție și la impactul asupra companiilor și angajaților din acest domeniu, pentru că lipsa opțiunilor financiare și un orizont îndepărtat de redeschidere vor însemna închiderea definitivă a multora dintre ele.

 

Ce poate face statul? Cel mai important lucru este să facă tot ceea ce depinde de autorități pentru ca începutul anului școlar să fie făcut la timp și în siguranță. Apoi trebuie să creeze un set de măsuri de sprijinire a domeniului până la reluarea activității, indiferent de forma de organizare, pentru că multe dintre școlile private sunt înființate ca fundații. De asemenea, statul ar trebui să stabilească împreună cu specialiștii regulile de respectat care pot permite măcar grădinițelor o redeschidere parțială chiar mai devreme de septembrie.

Contribuția statului:

  • Începerea anului școlar (la timp și în siguranță)
  • Sprijinirea instituțiilor educaționale (indiferent de forma lor juridică)
  • Măsuri speciale pentru grădinițe (redeschiderea parțială timpurie)

Sursa: Semaforul Economic, Veridio

 

Ce pot face companiile? Pe lângă reducerea și optimizarea costurilor, trebuie să creeze și să integreze soluții digitale pentru asigurarea unor cursuri și activități de la distanță făcute cu eficiență. Dincolo de limitările din prezent, acestea pot asigura continuitatea și în cazul în care vom mai înregistra vârfuri pe parcursul pandemiei care vor necesita închiderea temporară a grădinițelor sau școlilor.

Soluții Companii:

  • Reducerea și optimizarea costurilor
  • Integrarea soluțiilor digitale

Sursa: Semaforul Economic, Veridio

 

Indiferent când se vor deschide, în special grădinițele trebuie să își stabilească reguli și schimbări în activitate care să limiteze cât mai mult posibilitatea infectării. De exemplu, reducerea numărului de copii dintr-o grupă, reducerea programului pentru copiii care dorm la prânz, masa luată separat pe baza porțiilor sigilate folosind ambalaje și tacâmuri de unică folosință, orar cu început diferit pentru fiecare grupă pentru evitarea aglomerării, un protocol diferit de preluare a copiilor în interior care să nu necesite intrarea părinților în incintă, controlul temperaturii înainte de acceptarea copiilor în grădiniță.

Soluții Grădinițe și Școli Private:

  • Grupe reduse
  • Program redus
  • Mâncare sigilată
  • Orar diferențiat
  • Evitarea intrării părinților
  • Controlul temperaturii

Sursa: Semaforul Economic, Veridio

 

O posibilă soluție temporară poate fi și crearea unui cadru similar internatelor de studiu în care copiii pot rămâne pentru o perioadă mai lungă la școală, fiind protejați și îngrijiți permanent de personalul instituției. Bineînțeles, în acest caz s-ar pune la punct un program zilnic de comunicare video cu părinții pentru a menține tonusul emoțional al celor mici și s-ar adopta măsuri de izolare a personalului pentru a nu aduce în mediul copiilor virusului.

 

Desigur, vor fi și măsurile evidente – purtarea măștilor, controlul medical al personalului și colaboratorilor externi, reguli mai stricte de igienă pentru toată lumea, un program intensiv de curățare și aerisire a spațiilor, o instruire permanentă a copiilor cu privire la regulile de respectat și lista continuă.

Soluții Grădinițe:

  • Purtarea măștilor
  • Control medical al personalului
  • Reguli igienă
  • Orar intensiv de curățenie
  • Instruirea copiilor

Sursa: Semaforul Economic, Veridio

 

Până la reluarea activității, este nevoie de multă colaborare și înțelegere reciprocă între părinți și instituțiile private de educație. Pentru supraviețuirea grădinițelor și școlilor private ambele părți trebuie să găsească soluții care să asigure funcționarea acestora în perioada aceasta. Pot fi agreate plăți reduse care să acopere costurile fixe sau plăți integrale care pot fi transformate ulterior parțial în vouchere pentru diferite activități suplimentare. Pot fi digitalizate măcar câteva dintre componente modelului tradițional, cu adaptările de rigoare. Important este să înțelegem situația celeilalte părți și să contribuim fiecare cum putem la soluții prin care vom putea să mergem înainte împreună.

Semaforul Economic – Citește Analiza Veridio (Partea I)

!NOU – AVA mobile app (search „Adrian Vascu”):

  • Android App: https://bit.ly/2Jf9rsL
  • iOS App: https://apple.co/2pNk27j

Pentru întrebări, dezbateri și propuneri de teme – ne întâlnim pe facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *