Veridice 328 – Ghid pentru Supraviețuirea Economică (2)

Pentru a trece cu bine peste tensiunile actuale antreprenorii trebuie să aibă în vedere 7 elemente: oamenii, spațiile, produsele sau serviciile, furnizorii, clienții, cash-flow-ul și starea economiei.

Am discutat pe scurt în episodul trecut despre oameni, spații și produse. Astăzi ne vom concentra pe furnizori și clienți.

IV. Furnizorii

Sursele obișnuite de materii prime, componente, produse finite sau chiar servicii e posibil să nu mai funcționeze ca în trecut. Fie că vorbim despre cantități, prețuri sau termene de livrare, cu siguranță vor exista perturbări.

#4. Furnizorii | Anticipăm schimbări:

  • Cantități
  • Prețuri
  • Termene de livrare

Sursa: Veridio.ro

Trebuie să analizăm foarte bine vulnerabilitățile lanțului de aprovizionare, să cunoaștem stocurile în timp real, să ne asigurăm că le consumăm responsabil, să nu blocăm bani în volume excesive și să ne asigurăm că avem alternative pentru fiecare furnizor.

#4. Furnizorii | Vulnerabilități aprovizionare:

  • Nivel stocuri
  • Consum responsabil
  • Achiziții ponderate
  • Furnizori alternativi

Sursa: Veridio.ro

De asemenea, indiferent de achiziție, este în avantajul nostru să accesăm cât mai mulți furnizori și producători români. Astfel vom întări ecosistemul economic din care noi toți facem parte și împreună vom trece mai ușor peste această perioadă. Chiar dacă va fi puțin mai greu la început, soluțiile locale ne vor da flexibilitatea de care avem nevoie pentru a ne adapta realităților curente.

#4. Furnizorii | Întărire economie:

  • Furnizori români
  • Furnizori locali
    distanțe scurte
    flexibilitate volume

Sursa: Veridio.ro

Același principiu se aplică și autorităților române, mai ales date fiind volumele achiziționate de stat și deficitul de stocuri la nivel european și global. Cu ceva sprijin strategic pentru aprovizionarea cu materii prime și utilaje, putem construi soluții locale care ne vor oferi control și autonomie în gestionarea măsurilor de sănătate și siguranță de care avem nevoie, contribuind în același timp și la întărirea economiei românești.

#4. Furnizorii Statului | Argumente:

  • Autonomie aprovizionare
    volume necesare
    termene de livrare
  • Întărire economie
    asigurare locuri de muncă
    încasare taxe și impozite

Sursa: Veridio.ro

V. Clienții

Similar procesului de analiză a furnizorilor, trebuie să privim cu atenție portofoliul de clienți și proiecte generatoare de încasări în prezent. Firmele care organizează evenimente și cele din turism deja au resimțit impactul acestui virus prin anularea angajamentelor anterioare, ceea ce va genera un impact asupra altor domenii, precum HoReCa, transportul de persoane, agențiile de publicitate.

Acestea, la rândul lor, vor genera reducerea încasărilor pentru furnizorii angrenați în afacerilor lor. Alte companii au observat tendințe de creștere a prețurilor pentru anumite produse și servicii necesare în proiecte aflate în derulare, ceea ce le modifică profitabilitatea, poate chiar și capacitatea de finanțare și finalizare a proiectului.

Portofoliul clienților trebuie să fie cât mai fragmentat – fie că vorbim despre ponderea în totalul încasărilor, domeniul în care activează, piețele în care este prezent sau gradul de integrare a noilor tehnologii în modelul de afaceri.

#5. Clienți / Proiecte | Fragmentare Portofoliu:

  • Ponderea în totalul încasărilor
  • Domeniul în care activează
  • Piețele în care este prezent
  • Gradul de integrare a noilor tehnologii

Sursa: Veridio.ro

De asemenea, proiectele pe care ni le asumăm trebuie să fie cât mai bine diversificate ca tipologie a serviciilor prestate sau a produselor livrate.

#5. Clienți / Proiecte | Fragmentare Tip Proiecte:

  • Servicii prestate
  • Produse livrate
  • Termene finalizare
  • Flexibilitate resurse

Sursa: Veridio.ro

Trebuie să avem în vedere domeniul din care provin companiile și capacitatea lor de a plăti în această perioadă pentru munca pe care o prestăm. Să ne selectăm clienții în zonele în care lichiditatea este asigurată. Astfel, dacă apare într-o anumită zonă un blocaj, putem redirecționa mai multe resurse către cele care încă generează încasări.

Indiferent prin ce situații vom trece, important este să ne concentrăm pe soluții, colaborare și sprijin reciproc, înțelegând că transparența și acțiunea sunt aliații noștri către succes.

Citește și:

 

Teme Antreprenoriale – Sezonul 3 (pre-criză):

!NOU – AVA mobile app (search „Adrian Vascu”):

  • Android App: https://bit.ly/2Jf9rsL
  • iOS App: https://apple.co/2pNk27j

Pentru întrebări, dezbateri și propuneri de teme – ne întâlnim pe facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *