Ei bine, termenii de referință ai evaluării stabilesc relația contractuală dintre evaluator, proprietatea evaluată, client și utilizatorii desemnați.
Pe larg…
Termenii de referință ai evaluării sunt agreați în scris între evaluator și client. Ei sunt conținuți atât în contractul de servicii cât și în raportul de evaluare.
Structura lor se regăsește în standardele de evaluare și conține ca principalele capitole următoarele: obiectul evaluării, scopul evaluării, clientul, utilizatorii desemnați, data de referință a evaluării, data raportului de evaluare, moneda evaluării, tipul valorii estimate, ipotezele și condițiile limitative, ipotezele speciale, conformitatea cu standardele de evaluare, sursele de informații, experiența evaluatorului ș.a.m.d
Termenii de referință se stabilesc la începutul relației dintre evaluator și client, dar pot fi modificați pe parcursul realizării evaluării, de comun acord, dacă intervin aspecte care nu erau cunsocute la data semnării contractului.
Principalii piloni ai termenilor de referință sunt: evaluatorul, proprietatea evaluată, clientul și utilizatorii desemnați. Relația dintre aceștia trebuie clar stabilită pentru a nu apărea confuzii sau neînțelegeri ulterioare.
Ne revedem mâine cu noi episoade „Veridice din Evaluare”!
—————-
Despre „Veridice din evaluare”
Veridice din evaluare prezintă succint aspecte care descriu activitatea de evaluare a bunurilor din România. În fiecare săptămână, marți-miercuri-joi, publicăm pe rețelele de socializare noi teme din evaluare. Fiecare episod în formă extinsă este publicat pe veridio.ro.