Continuăm să discutăm conceptul de lider slujitor într-una dintre cele mai complexe perioade cu care ne-am confruntat în ultimii câțiva zeci de ani. Fie că vorbim despre domeniul public sau cel privat, fie că vorbim despre o industrie sau alta, avem nevoie de lideri puternici care își înțeleg rolul și misiunea de a deschide drumuri pentru cei pe care îi conduc.
Liderul slujitor îi învață pe cei pe care îi coordonează cunoștințele, abilitățile și strategiile de care au nevoie ca să reușească. Liderul nu spune CE să faci, ci DE CE și CUM. Altfel spus, liderul clarifică motivații, principii și metode. Răspunsurile fiecare le găsește în dreptul său. Liderul nu este un tătuc, ci un mentor. Mai mult, liderul slujitor înlătură obstacolele din calea celorlalți astfel încât aceștia să poată progresa. Însă face asta pentru a-i învăța pe ceilalți cum să le depășească pe cont propriu. Apoi devine responsabilitatea lor să continue.
Liderul deschide drumul
- Oferă celorlalți cunoștințe, abilități
și strategii pentru reușită - Nu spune CE să faci
ci DE CE și CUM - Clarifică motivații, principii, metode
- Arată celorlalți cum depășesc obstacole(!) Liderul este mentor, NU tătuc
Obstacolele pot fi mentalități, percepții limitatoare, neîncredere în forțele proprii sau în valorile organizației. Dar și bugete prea mici, oameni nepregătiți, birocrații stupide, schimbări tectonice în industrie. Obstacolele pot fi procese și proceduri care nu sunt înțelese și aplicate sau nu sunt benefice.
Liderul înlătură obstacolele
- Mentalități, percepții limitatoare, neîncredere
în forțele proprii / valorile organizației - Bugete prea mici, oameni nepregătiți,
birocrații stupide, schimbări tectonice în industrie - Procese și proceduri
neînțelese/neaplicate/dăunătoare
Indiferent de natura lor, liderul oferă un exemplu viu despre depășirea obstacolelor pentru ca echipa sa să devină autonomă. Nu face munca altora, ci le arăta cum s-o facă bine.
Liderul oferă un exemplu viu
- Cum identifică și înlătură obstacole
cu eficiență și rezultate
Liderul slujitor își ajută oamenii să devină coerenți în strategii, tactici, modele, instrumente și abordări specifice zonei pe care o gestionează. Aceștia reprezintă primul cerc de influență directă. Pe acesta liderul îl antrenează pentru excelență. Este un proces continuu pentru asigurarea unei evoluții pozitive a organizației per ansamblu. Apoi aceștia merg în propriile lor echipe și fac același lucru. Modelul se replică nivel cu nivel în toată organizația.
Liderul își sprijină echipa
- Coerență în strategii, tactici, modele,
instrumente și abordări - Echipa este primul cerc de influență
- Liderul antrează echipa pentru excelență
- Apoi echipa duplică modelul în propriile echipe
Liderul slujitor nu ascunde niciun as din mânecă de cei pe care îi formează. Pentru că știe că își consolidează valoarea în organizație tocmai prin a pune pe masă toate atuurile sale și a le oferi fără rezerve celor care au nevoie de ele. Valoarea liderului nu este dată de ce poate face el însuși. Dimpotrivă, este dată de ce fac cei 5-10-20 de oameni din echipa sa multiplicând acest model al excelenței din toate punctele de vedere.
Liderul oferă tot ce are echipei
- Toate atuurile sale sunt investite în echipă
- Valoarea liderului NU este ce poate face pe cont propiu
ci IMPACTUL echipei sale (5-10-20 de oameni)
= multiplicarea modelului de excelență
Practic, liderul slujitor este un deschizător de drumuri. (carton 6) Are o viziune asupra viitorului în cadrul căreia își asumă o misiune care devine obiectivul principal al organizației pe care o conduce. Începe să lucreze pentru îndeplinirea obiectivului și, pe baza competențelor și experienței, formulează un model al excelenței. Apoi investește toate elementele pe care le deține în formarea unei echipe de lideri atent selectați.
Liderul este deschizător de drumuri
- Are o viziune asupra viitorului
- Își asumă o misiune pentru acest viitor
- Identifică obiectivele de atins pentru
construirea acestui viitor
= obiectivele organizației - Formulează un model al excelenței
(competențe + experiență) - Formează o echipă de lideri
Astfel pune bazele unei comunități care are o cauză comună și pentru care apartenența la viziune, misiune și obiective reprezintă sursa tuturor eforturilor depuse. O casă care aparține nimănui este distrusă de toți. O casă care a fost construită de un grup de oameni pentru un scop comun va fi mereu apărată de măcar acel grup de oameni. O comunitate se construiește și se prețuiește atunci când toți ne suflecăm mâinile și începem să lucrăm la un proiect comun.
Liderul construiește o comunitate
- Bazată pe o cauză comună
- Oferă o apartenență la
viziune, misiune, obiective - Coalizează oamenii în jurul acestora
Invitația mea este să nu ne mai irosim talentul, experiența și influența alergând cifre lipsite de valoare, suflet sau viitor. Chemarea celor care știu să conducă este să o facă pentru misiuni vrednice de timpul lor și al tuturor celor pe care îi coordonează. Să ne punem în slujba rezolvării marilor probleme cu care ne confruntăm astăzi. Profitul este benefic doar dacă aduce valoare pe măsură în comunitățile în care a fost obținut. Altfel, este o cifră goală pe o hârtie lipsită de sens care contribuie din inerție la o lume din ce în ce mai greu respirabilă pentru toți.
Valorificarea abilităților pentru o cauză valoroasă
- Alegerea unor misiuni vrednice de resursele
pe care le consumă - Punerea în slujba rezolvării marilor probleme
- Profit benefic prin impact asupra comunității
- Construirea unei lumi mai bune pentru noi toți
Construcția unui viitor mai bun este în mâinile liderilor din prezent. Ne oprim aici pentru astăzi. În ediția viitoare revenim cu noi teme veridice. Până atunci, ținem legătura pe pagina Adrian Vascu de pe Facebook, Youtube și în aplicațiile mobile din Google Play și Apple Store. Vă doresc multă sănătate!
—
Impozitare Clădiri 2022:
- Reevaluarea la 5 ani
- Taxa pe Clădiri
- PJ Clădiri Mixte
- PF Clădiri Mixte – Exemplu Calcul
- PF Clădiri Mixte
—
Noul An:
—
Lider Autentic :
- Colegi Toxici
- Șef Toxic (perspectiva angajatului)
- Șef Toxic (perspectiva leaderului)
- Leader vs. Șef
- Fișa postului (4)
- Fișa postului (3)
- Fișa Postului (2)
- Fișa Postului (1)
- Decizie și Responsabilitate
- Focus pe Oameni (2)
- Focus pe Oameni (1)
- Lider Autentic
- Ego Sănătos
- Piedicile Orgoliului
—
Noul Leadership:
- Revoluția Sensului (încheiere sezon 4)
- Renegocierea Angajamentelor
- Angajamentul Real
- Leadershipul Angajamentului
- Angajamentul Integrității
- Conflicte Interne
- Escalidarea Comunicării
- Aliații Puterii
- Recâștigarea Puterii
- Traumele Angajaților
- Paradoxul Puterii
- Costul dezamăgirii oamenilor
- Costul neimplicării oamenilor
- Noul Tip de Leadership
- Noul Tip de Leader
- 2021 Anul Sensului
- Victimă sau Jucător
- Conflictele Asociaților
- Apărarea culturii
- Modele de Urmat
- Misiunea Job-ului
- Cultura Organizațională
- Schimbările de Management
- Sănătatea în Afaceri
- Cultura Organizațională
- Planul de Restructurare (2)
- Planul de Restructurare
- Concordatul Preventiv
- Semnele declinului companiilor
- Ciclul de viață al companiilor din România
- Despre restructurarea preventivă
- Primii pași în restructurarea financiară
- Cum funcționează restructurarea financiară
- Peste 2600 de companii pasibile de iminența intrării în insolvență
- Bune Practici
- Etape Cumpărare
- Perspectiva Cumpărătorului
- Durata Etapelor M&A
- Etape Proces M&A
- Pregătirea afacerii pentru exit
- Decizia exitului din business
- Soluții pentru salvarea companiilor
- Android App: https://bit.ly/2Jf9rsL
- iOS App: https://apple.co/2pNk27j