Vorbim astăzi despre Ordonanța care conține un mix de soluții privitoare la companiile care aveau datorii către stat de peste 1 milion de lei la 31.12.2018. Ordonanța 6/2019 a fost gândită astfel încât atât statul cât și companiile pot avea de câștigat.
Procedura de parcurs pentru firme s-a dovedit a fi complicată ceea ce a determinat ca până în prezent doar între 5 și 10% dintre companiile care au depus notificări în baza OG 6/2019 să fi transmis planul de restructurare și testul creditorului privat prudent.
OG 6/2019 – Stadiul Programului:
doar 5-10% dintre companii au depus documentațiile
Soluția iminentă ar fi ca Guvernul să proroge termenul pentru depunerea documentațiilor. Sunt multe argumente care susțin o astfel de decizie și amintim câteva.
În primul rând, anul trecut s-a prorogat termenul pentru depunerea notificărilor cu o lună, până la 31 octombrie. Această decizie a determinat companiile să demareze realizarea planurilor după data de 1 noiembrie. Însă nu s-a luat aceeași măsura și pentru termenul de depunere a planurilor de restructurare.
OG 6/2019 – Prorograrea Termenului | Argument #1:
Termenul pasului 1 a fost amânat cu o lună
Termenul pasului 2 nu a fost modificat în același timp
Apoi, prevederile ordonanței necesită acțiuni complexe, precum realizarea studiilor necesare cât și asigurării plăților inițiale obligatorii pentru companiile eligibile.
OG 6/2019 – Prorograrea Termenului | Argument #2:
Pasul 2 necesită acțiuni complexe
Termenul pasului 2 nu a fost dimensionat adecvat
Firmele au avut nevoie de timp să înțeleagă criteriile de calificare, dar și modul de aplicare și respectare a cerințelor de încadrare în prevederile ordonanței 6/2019, timpul rămas pentru realizarea efectivă a documentațiilor devenind și mai scurt.
OG 6/2019 – Prorograrea Termenului | Argument #3:
Prevederile OG 6/2019 sunt complexe
Doar înțelegerea cerințelor a durat foarte mult
Termenul pasului 2 nu a fost dimensionat adecvat
Totodată, în perioada care a urmat termenului depunerii notificării inițiale au fost sărbătorile de iarnă, ceea ce a îngreunat și mai mult eforturile de realizare a documentației care necesită colaborarea mai multor specialiști cu experiență și competențe avansate.
OG 6/2019 – Prorograrea Termenului | Argument #4:
Pasul 2 necesită colaborarea mai multor specialiști cu experiență și competențe avansate
Perioada concediilor specifice sărbătorilor de iarnă
Termenul pasului 2 nu a fost dimensionat adecvat
Nu în ultimul rând, termenul scurt nu a dat un răgaz suficient pentru companii să facă rost de resursele necesare care să le asigure plata la zi a obligațiilor bugetare și eventuala cotă de (5-10-15%) de plată pentru a beneficia de reducerea datoriei.
OG 6/2019 – Prorograrea Termenului | Argument #5:
Pasul 2 necesită multe resurse (ex: plata la zi a obligațiilor bugetare)
Termenul pasului 2 nu a fost dimensionat adecvat
Ordonanța oferă premizele pentru o implementare de succes – atât în beneficiul mediului economic, cât și în beneficiul bugetului de stat. Prorogarea termenului este condiția minimă necesară pentru a proba dacă acest succes poate avea loc.
!NOU – AVA mobile app (search „Adrian Vascu”):
Android App: https://bit.ly/2Jf9rsL
iOS App: https://apple.co/2pNk27j