Veridice 509 – Ce înseamnă misiunea unui agent imobiliar

În emisiunea anterioară am vorbit despre cum arată misiunea în practică, luând exemplul unui dealer auto sau cel al unui cabinet oftalmologic. Din păcate misiunea rămâne de prea multe ori doar pe hârtie. Însă tocmai de aceea vorbim și astăzi despre cum putem transforma misiunea în realitate.

Continuăm cu o nouă ipoteză de lucru – agentul imobiliar și discutăm cum se aplică misiunea în cazul acestuia.

 

Achiziția unei proprietăți este probabil cea mai mare tranzacție pentru majoritatea dintre noi. De multe ori este și singura de acest fel din viață. Prin urmare nu avem timp să ne antrenăm de la o experiență la alta pentru a deveni mai buni în deciziile luate. Agentul imobiliar poate face diferența între o alegere care va contribui la bunăstarea noastră sau una care ne va încurca viitorul.

 

Și care ar putea fi misiunea agentului imobiliar? Să zicem: „Ne asigurăm că fiecare om își găsește o casă pe măsura planurilor de viitor!” Ca și în episodul anterior, analizăm împreună ce indicații ne oferă misiunea. În primul rând un agent imobiliar nu vinde case, apartamente sau terenuri, ci soluții pentru îndeplinirea planurilor de viitor ale clienților.

#Misiunea Companiilor | Agenție Imobiliară:

  • Vinde stocuri de oferte / proprietăți
    vs.
  • Vinde soluții pentru planurile de viitor ale clienților(!) Misiunea NU este ceea ce vindem
    ci problema pe care o rezolvăm altora

 

Prin urmare un agent imobiliar nu pleacă de la stocul de proprietăți din portofoliu, ci de la identificarea nevoilor clientului. Este o achiziție pentru uzul personal sau o investiție? Dacă va fi folosită ca rezidență personală, atunci trebuie înțeles stilul de viață dorit de client. Dacă este vorba de o investiție – atunci discuțiile se concentrează pe atingerea obiectivelor financiare.

#Misiunea Companiilor | ex: Agenție Imobiliară

Scopul:

  1. Rezidență personală
    > stilul de viață dorit
  2. Investiție imobiliară
    > randamentul dorit

 

Dar să luăm exemplul cel mai frecvent – achiziție pentru uz personal. Se începe cu aflarea modului în care clientul dorește să trăiască. Vrea să iasă frecvent în centru sau preferă zone mai liniștite. Preferă să fie aproape de magazine și restaurante sau de parcuri și zone verzi? Vrea să fie aproape de job sau e ok cu o distanță mai mare? Dorește să meargă pe jos, cu bicicleta sau mașina?

#Misiunea Companiilor | ex: Agenție Imobiliară

Stilul de viață:

  • Centru / zone liniștite
  • Magazine, restaurante / parcuri, zone verzi
  • Distanță de job
  • Modalitate transport:
    pe jos, cu bicicleta / motocicleta,
    transportul în comun, mașina personală

 

Dacă este o persoană activă – va conta accesul ușor la săli și terenuri de sport, bazine de înot sau trasee pentru bicicletă. Dacă are copii sau își dorește în viitor – proximitatea de creșe, grădinițe, școli și spații de joacă este prioritară. Cu siguranță ar fi utilă și disponibilitatea serviciilor medicale.

#Misiunea Companiilor | ex: Agenție Imobiliară

Dorințele:

  • Persoană activă
    > săli/terenuri de sport
    > bazine de înot, trasee bicicletă
  • Părinți
    > creșe, grădinițe, școli
    > spații de joacă, activități extra
    > servicii medicale

 

În orice caz, fiecare detaliu va folosi la identificarea zonelor relevante.

#Misiunea Companiilor | ex: Agenție Imobiliară

Locurile vizate:

  • >> Determinarea zonelor relevante
    pentru modul în care vrea să-și
    trăiască viața zi de zi

 

Apoi se trece la înțelegerea tipului de spațiu necesar. Petrece mult timp acasă sau preferă să iasă cât mai mult? Îi place să gătească sau preferă să comande sau să iasă în oraș? Lucrează de acasă, merge la birou sau pe teren? Ce planuri are pentru următorii ani care ar putea modifica tipul de spațiu dorit? Pe baza răspunsurilor, se va creiona tipul de proprietate potrivit cazului său – fie că este apartament sau casă.

#Misiunea Companiilor | ex: Agenție Imobiliară

Spațiul:

  • Mai mult acasă sau în oraș?
  • Gătește sau comandă?
  • Lucrează de acasă, la birou, pe teren sau în delagații?
  • Planuri de viitor

 

Urmează stabilirea bugetului. În funcție de economii, venituri și cheltuieli curente – se identifică o sumă de confort. Poate fi o achiziție cu banii jos sau cu un credit. Ce preferințe are clientul – fără credit și o proprietate pe măsură sau un angajament financiar pe 10-20 de ani pentru o proprietate care întrunește mai toate dorințele? Vrea să cumpere ceva gata la cheie, un proiect de renovare sau o construcție de la zero? Este o prioritate să fie construcție nouă sau poate fi și una mai veche? Vrea să găsească ceva repede sau poate aștepta pentru oportunități mai bune?

#Misiunea Companiilor | ex: Agenție Imobiliară

Bugetul:

  • Sumă de confort
    economii, venituri, cheltuieli curente> plată cu banii jos / credit
    > casă fără credit / casă cu de toate
    > casă la cheie / renovare / construcție de la zero
    > construcție nouă / și mai veche
    > achiziție rapidă / așteaptă oportunitățile

 

Abia după aceea specialistul poate crea o listă de criterii și priorități în funcție de care începe căutarea proprietății, verificând temeinic și tehnic toate ofertele. Pentru că misiunea acestuia este să găsească o casă pe măsura planurilor de viitor. Și ca să poți îndeplini misiunea, trebuie să cunoști planurile clientului.

#Misiunea Companiilor | ex: Agenție Imobiliară

Criterii & Priorități:

  • Căutarea zonelor
  • Identificarea proprietăților
  • Verificarea tehnică și juridică
  • Suport în negocieri

 

Uneori rezultatul poate fi surprinzător. De exemplu, că mai trebuie să economisească o perioadă. Sau că cea mai bună achiziție pentru început e un teren.

#Misiunea Companiilor | ex: Agenție Imobiliară

  • Cea mai bună soluție?
    > poate fi diferită de a cumpăra o casă- continuă economisirea
    – cumpără un teren inițial

 

Așa cum discutam și în exemplul cabinetului oftalmologic, dacă luăm în serios misiunea companiei, aceasta schimbă fundamental structura serviciilor și produselor pe care le vindem. Ne oferă și șansa la reinvetare în fața valului de tehnologii care redesează profesiile în acești ani. În cazul agentului imobiliar, oricâte site-uri și aplicații imobiliare vor apărea, un profesionist care știe să înțeleagă nevoile și să rezolve cu succes problemele oamenilor va avea întotdeauna clienți.

 

Însă, așa cum spuneam și la început, de multe ori misiunea rămâne doar pe hârtie și astfel de bune practici nu sunt luate în serios. Vă invit să schimbăm fiecare acest lucru în munca noastră.

Ne oprim aici pentru astăzi. În ediția viitoare revenim cu noi teme veridice. Până atunci, ținem legătura pe pagina noastră de Facebook, pe canalul de Youtube și în aplicația mobilă „Adrian Vascu” din Google Play și Apple Store. Vă doresc multă sănătate!

Lider Autentic :

Noul Leadership:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *