Veridice 508 – Ce înseamnă misiunea unui dealer auto

În emisiunile anterioare am vorbit despre cum arată misiunea în practică, luând exemplele cabinetului oftalmologic și al agenției imobiliare. Reținem că misiunea nu este despre ce sau cum vindem, ci despre ce problemă rezolvăm altora. Deși misiunea multor companii rămâne doar pe hârtie, este o realitate pe care trebuie s-o schimbăm. Astăzi continuăm cu un nou exemplu – dealerul auto.

De cele mai multe ori abordarea este de a vinde stocuri. Avem N modele și M bucăți din fiecare. Trebuie să vindem x până în data y. Intră clientul pe ușă, aflăm bugetul, vedem rapid la ce stimuli răspunde ca să tragem de buget la maxim, câteva detalii despre funcții și poate un test-drive. Gata, am făcut vânzarea. Luăm comisionul și mâine o luăm de la capăt. Atât. Vânzători de stocuri.

 

Însă cum arată un dealer auto cu o misiune? Își cunoaște clientul, știe ce stil de viață și condus are, de ce cumpără mașina, cum urmează s-o folosească și pentru cât timp o va păstra. Prin urmare știe cu ce brand va rezona, ce design apreciază, ce spațiu are nevoie și ce funcții sunt esențiale pentru șofatul în siguranță.

#Misiunea Companiilor | Dealer Auto

  • Stil de viață și condus
  • De ce cumpără mașina
  • Cum o va folosi
  • Pentru cât timp>> brand, design, spațiu, funcții dorite de client

 

Ca și în exemplele precedente, plecăm de la o misiune ipotetică. Aceasta ar putea fi: „Ne asigurăm că mașina care ți se potrivește te aduce în siguranță la destinație.” Nici de data aceasta nu este despre vânzarea de mașini sau servicii auto.

#Misiunea Companiilor | Dealer Auto

Exemplu Misiune:

  • Ne asigurăm că
    mașina care ți se potrivește
    te aduce în siguranță la destinație

 

Pentru fiecare dintre noi, mașina potrivită este diferită. Conducem zilnic sau ocazional? Distanțe scurte sau lungi? Drumuri simple sau serpentine în pantă și teren accidentat? Portbagaj obișnuit sau cât mai mare? Motor curajos sau consum minim?

#Misiunea Companiilor | Dealer Auto

Nevoi diferite:

  • Zilnic sau ocazional
  • Distanțe scurte sau lungi
  • Drumuri simple sau teren accidentat
  • Portbagaj obișnuit sau cât mai mare
  • Motor maxim sau consum minim

 

Vrem mașină pe benzină, motorină, hibrid sau electric? Funcții de bază sau un calculator de bord super avansat? Strictul necesar sau confort sporit? Avem o afinitate pentru anumite brand-uri sau ne interesează mai mult dotările și prețul?

#Misiunea Companiilor | Dealer Auto

Nevoi diferite:

  • Benzină, motorină, hybrid sau electric
  • Funcții de bază sau extra
  • Strict necesar sau confort sporit
  • Brand sau dotări & preț

 

Toate aceste detalii, chiar înainte de a vorbi despre buget, oferă o idee clară asupra problemelor pe care mașina trebuie să le rezolve pentru client. Până la urmă și un site online ne poate oferi informații precum marcă, model, motor, dotări și preț. Și atunci care este valoarea adăugată a unui dealer auto?

 

În primul rând pentru că știe ce întrebări să pună clientului pentru a identifica nevoile sale și a prioritiza criteriile de achiziție. Dincolo de fișe tehnice, cunoaște foarte bine mașinile și comportamentul acestora în timp. Prin urmare poate consilia clientul în a-și alege mașina cu adevărat potrivită stilului de viață și rolului îndeplinit de aceasta în drumurile sale.

#Misiunea Companiilor | Dealer Auto

Valoarea dealer-ului auto:

  • Știe ce întrebări să pună
    >> priorități achiziție
  • Cunoaște bine mașinile
    >> ce i se potrivește clientului

În al doilea rând, pentru că va instrui clientul cum să folosească la maximum toate opțiunile mașinii. Fiecare buton, fiecare funcție, fiecare configurare. Degeaba mașina este foarte bună dacă va fi subutilizată. Satisfacția clientului va fi egală cu percepția experienței. Dacă nu știe cum să le folosească este ca și cum nu le-ar avea. Sigur, are un manual. Însă nu e același lucru.

#Misiunea Companiilor | Dealer Auto

Valoarea dealer-ului auto:

  • Instruirea clientului
    dotări, configurări
    >> experiența clientului

 

În al treilea rând, pentru că înțelege că este o relație continuă. Nu este doar despre a vinde o singură dată cât mai mult. Este despre a câștiga încrederea pentru viitor oferind soluția de care clientul are nevoie. Dacă așteptările clientului sunt confirmate după achiziție, dealer-ul va deveni persoana de încredere la care va apela de fiecare dată și pe care o va recomanda tuturor.

#Misiunea Companiilor | Dealer Auto

Valoarea dealer-ului auto:

  • O relație continuă bazată pe încredere
    – cele mai bune soluții
    – așteptări confirmate
    – experiențe pozitive>> recomandări

 

Să revizităm misiunea ipotetică de la care am plecat: „Ne asigurăm că mașina care ți se potrivește te aduce în siguranță la destinație.” Un dealer auto cu misiune înțelege că cel mai valoros lucru pe care îl cumpără clienții este încrederea că recomandarea primită este făcută cu bună credință, răspunde nevoilor lor și care oferă un plus de siguranță în toate drumurile lor. Sper ca pe viitor misiunea să nu mai rămână doar pe hârtie. Schimbarea începe cu fiecare dintre noi.

 

Ne oprim aici pentru astăzi. În ediția viitoare revenim cu noi teme veridice. Până atunci, ținem legătura pe pagina noastră de Facebook, pe canalul de Youtube și în aplicația mobilă „Adrian Vascu” din Google Play și Apple Store. Vă doresc multă sănătate!

 

Lider Autentic :

Noul Leadership:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *