Veridice 441 – Angajamentul Integrității

Deciziile nu au nicio valoare dacă nu se transformă în angajamente, iar angajamentele nu au nicio valoare dacă nu sunt făcute, respectate și onorate cu integritate. Astăzi discutăm despre integritate – condiția esențială pentru realizarea planurilor și atingerea obiectivelor organizației.

Lipsa integrității are costuri uriașe pentru companii. Atunci când cuvântul dat nu înseamnă nimic, capacitatea oamenilor de a colabora, de a rămâne motivați și de a face performanță scade drastic. Cu toate acestea, multe organizații nu acordă prea multă atenție integrității în activitatea de zi cu zi, aceasta fiind de multe ori restrânsă la un set de reguli birocratice.

#Lipsa Integrității

Cuvântul dat NU are valoare

  • > imposibilitatea colaborării
    > scăderea motivației + performanței
    >> costuri uriașe pentru companii

Sursa: Revoluția Sensului (Fred Kofman, 2018, Ed. Spandugino)

 

O persoană integră își ține fiecare promisiune în fiecare alegere pe care o face. În primul rând promisiunile sunt mereu limitate la ceea ce credem cu adevărat că putem face în realitate. Uneori suntem tentați să confirmăm o solicitare din dorința de a fi pe placul colegilor sau clienților chiar dacă știm că e aproape imposibil s-o îndeplinim ca atare. Este mai avantajos pentru toți să stabilim din start condiții realiste pentru angajamentele pe care ni le asumăm.

#Atuurile Integrității

Cuvântul dat ARE valoare

  • > promisiuni realiste
    – recunoașterea limitelor
    – estimări realiste
    – implicații finalizare>> cea mai avantajoasă opțiune pentru toate părțile

Sursa: Revoluția Sensului (Fred Kofman, 2018, Ed. Spandugino)

 

În al doilea rând ne onorăm promisiunea chiar și atunci când intervin probleme și n-o mai putem îndeplini. Facem asta prin comunicarea imediată și transparentă cu cei afectați. Astfel ei pot lua măsuri în timp util. Mai mult decât atât, contribuim activ la gestiunea consecințelor și ne asigurăm că impasul este depășit cu succes.

#Atuurile Integrității

Onorarea promisiunii neîndeplinite

  • > comunicare permanentă
    transparență + onestitate
  • > gestiunea consecințelor
    implicare + soluții
  • >> depășirea obstacolelor

Sursa: Revoluția Sensului (Fred Kofman, 2018, Ed. Spandugino)

 

Există 3 tipuri de angajamente: explicite, tacite și de mijloc. Cele explicite țin de aspectele concrete și evidențiate în documente: data livrării, raportul lunar sau plata la termen. Cele tacite țin de condiții implicite pe care ceilalți se bazează în acțiunile lor. De exemplu: respectarea regulilor sociale de bun simț sau produse care nu pun în pericol sănătatea clienților.

Cele de mijloc sunt mai complicate. De exemplu, atunci când te angajezi, noii colegi vor presupune că vei respecta valorile și normele organizației. Există documente oficiale în acest sens, însă sunt și așteptări tacite pe care le poți confirma sau nu prin comportament și atitudine.

#Tipuri Angajamente

  1. Explicite – aspecte concrete documentate
  2. Tacite  – aspecte implicite deduse
  3. De mijloc – o combinație între cele două

Sursa: Revoluția Sensului (Fred Kofman, 2018, Ed. Spandugino)

 

Atunci când facem o promisiune ne îndatorăm, luându-ne angajamentul de a ne achita datoria în viitor. De multe ori facem promisiuni fără să avem o imagine clară asupra responsabilității pe care ne-am asumat-o. Zilnic ne creăm datorii care devin scadente înainte să fi evaluat exact ce am promis că vom face.

#Datoria Integrității

  • Promisiune = Angajament
  • Angajament = Datorie
  • Datorie = Responsabilități
  • Termenul = Scadența datoriei

Sursa: Revoluția Sensului (Fred Kofman, 2018, Ed. Spandugino)

 

Iată 5 condiții pe care trebuie să le respectăm atunci când facem promisiuni. (1) Promitem doar ceea ce putem onora, asigurându-ne înainte că am făcut o evaluare cuprinzătoare a elementelor implicate în respectarea angajamentului luat. (2) Facem un plan solid și eficient pentru respectarea promisiunii. Ne asigurăm că avem abilitățile și resursele necesare, că includem spațiu de manevră pentru situații neprevăzute și că riscurile sunt cunoscute tuturor.

#5 Condiții ale Integrității

  1. Promitem doar ce putem onora
    – evaluare implicații
    – limite angajament
  2. Facem un plan solid
    – abilități
    – resurse
    – marjă + strategii pentru neprevăzute

Sursa: Revoluția Sensului (Fred Kofman, 2018, Ed. Spandugino)

 

(3) Creăm un mecanism de urmărire care ne oferă indicii constante despre derularea proiectului. Dacă apar probleme, îi informăm și pe ceilalți cu privire la acestea și gestionăm împreună remedierea problemelor sau ameliorarea consecințelor. (4) Stabilim un protocol de comunicare pentru a ne asigura că informațiile ajung în timp real acolo unde trebuie. Verificăm în permanență că toate părțile sunt la curent cu etapele principale din proiect.

#5 Condiții ale Integrității

  • 3. Mecanism de urmărire
    – parcurs etape
    – identificare blocaje
    – comunicarea problemelor
    – gestionarea obstacolelor
  • 4. Protocol de comunicare
    – circuit informații
    – actualizări în timp real

Sursa: Revoluția Sensului (Fred Kofman, 2018, Ed. Spandugino)

 

(5) Ne asumăm doar ceea ce avem intenția și posilibitatea de a face. Rezistăm tentației de a face promisiuni nerealiste doar din dorința de a satisface solicitările celorlalți. Este în natura noastră să căutăm aprobarea și simpatia celor din jur. Însă trebuie să fim conștienți că asumarea unor angajamente imposibil de respectat dăunează tuturor. Este mai avantajos din toate punctele de vedere să fim realiști cu privire la implicațiile promisiunilor făcute, chiar dacă inițial ne vom confrunta cu frustrarea celeilalte părți și cu sentimentul personal de nemulțumire că nu am putut fi de ajutor.

#5 Condiții ale Integrității

  • 5. Promisiuni realiste
    – intenție + posibilitate
    – acceptarea tensiunilor inițiale
    – crearea de așteptări realiste

Sursa: Revoluția Sensului (Fred Kofman, 2018, Ed. Spandugino)

 

Ne oprim aici pentru astăzi. Săptămâna viitoare revenim cu noi teme veridice. Până atunci, ținem legătura pe pagina noastră de Facebook, pe canalul deYoutube și în aplicația mobilă „Adrian Vascu” din Google Play și Apple Store. Vă doresc multă sănătate!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *