Greva profesorilor  și accidentul feroviar din Teleorman

Găsiți vreo asemănare între cele două evenimente din acest an?

Desigur că am putea să ne gândim că, infrastructurile celor doua, seamănă ca vechime și noi investiții, sau că, este esențial rolul mecanicilor de locomotivă și al profesorilor, în a asigura funcționarea în siguranță și cu performanțe (adică „fără întârzieri”) a celor doua sisteme. Sau poate și alte asemănări.

Aș vrea să subliniez însă altceva. Să ne concentrăm pe soluții.

Mi-au atras atenția dupa accidentul feroviar, o serie de măsuri propuse de Ministerul Transporturilor (https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/masuri-dupa-accidentul-feroviar-din-teleorman-cunostintele-personalului-cu-atributii-in-siguranta-circulatiei-verificate-proiect-2293931).

În esență s-a propus testarea profesională a mecanicilor de locomotivă, după un anumit calendar în timp, iar cei care nu promovează testul, să nu mai fie lasati sa conducă locomotive. Li se dă șansa să participe la a a doua examinare.

Cum ar fi sa facem la fel cu profesorii?

Sa li se accepte revendicările salariale, sub condiția să participe la un test, pe specializarea fiecăruia. Cei care promovează, sa zicem cu minim nota 8, să primească măririle solicitate. Cei care obțin intre notele 5 și 8,  să rămână la catedră,  fără mărire de salariu,  iar cei cu nota sub 5, să nu mai intre la catedră. Au apoi o vara intreaga sa se pregateasca de „sesiunea de toamna” si de participarea la următorul examen pentru mărirea notei.

Daca se poate pentru cei de la siguranța circulației, să încercăm o variantă și pentru siguranța generațiilor viitoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *