Bine v-am regăsit! Astăzi discutăm despre rolul și importanța agentului imobiliar într-o piaţă
competitivă și sustenabila în România, pentru că, în comparaţie cu alte ţări, nivelul de încredere al
publicului în serviciile unui agent imobiliar este mult mai redus la noi în ţară.
Cauzele sunt multiple şi provin în mare parte din mentalitatea cumpărătorilor şi vânzătorilor.
Să ne amintim că mulţi ani a fost folosită sintagma „exclus intermediari”. În foarte multe cazuri din
prezent, lucrurile funcționează cam așa: oamenii caută online proprietăți imobiliare, selectează o listă
de vizionări și sună agenții. Înainte să ceară detalii despre cerinţele clientului, agentul imobiliar se
grăbeşte să întrebe „Cash sau credit? Ca să nu ne pierdem vremea”.
Într-un final, ajunşi la proprietate, oamenii vor să ştie lucruri absolut normale: anul
construcției, tipul construcției, structura de rezistență, vechimea instalației electrice, explicații pentru
eventuale crăpături sau pete ale pereților. Toate întrebări legimite care, de multe ori, primesc răspunsuri
evazive: după anul x, construcție trainică, clădire rezistentă, s-au făcut renovări, mici probleme fără
cauze cunoscute.
Bineînțeles, există și excepții, însă ar trebui ca acestea să fie regula, nu invers. Agentul
imobiliar trebuie să aibă răspunsuri documentate pentru toate aceste întrebări, să înțeleagă implicațiile
și costurile ulterioare pentru cumpărător și să-l consilieze pe acesta în alegerea celei mai bune
proprietăți pentru nevoile sale pe termen lung și puterea de cumpărare din prezent. Unui astfel astfel de
agent imobiliar cumpărătorii merită să îi plătească un onorariu pe măsura serviciului primit și desigur,
cu un asemenea profesionist să stabileasca o relaţie pe termen lung pentru toate nevoile lor imobiliare.
Atât pentru astăzi, dar vă dau întâlnire și săptămâna viitoare. Toate cele bune!