Veridice 337 – Comunitățile – una dintre cheile ieșirii din criză

În această perioadă fiecare dintre noi a trecut printr-un mix de stări. Unii ne-am izolat la domiciliu, încă lucrăm de acasă, alții am continuat să mergem la muncă pentru că natura meseriei nu permite telemunca. Este important pentru noi toți să reflectăm acum și să căutăm înțelesuri și lecții de învățat pentru acțiunile viitoare.

Informațiile și analizele economice s-au concentrat pe domeniile cele mai afectate de pandemie, pe modul în care executivul și legislativul au căutat și implementat soluții, anticipări și predicții despre ce și cum se va întâmpla, ce obiective pre-criză vor fi îndeplinite sau ratate, idei și soluții pentru reîntoarcerea la indicatorii de dinaintea pandemiei.

Model Analiză (vechi)

Reîntoarcere indicatori pre-pandemie:

  • Domenii afectate de pandelie
  • Soluții Guvern + Parlament
  • Obiective pre-pandemie
  • Predicții post-pandemie

Sursa: Veridio.ro

Dacă acceptăm acest parcurs, atunci ne întrebăm cum reluăm creșterea cifrelor de afaceri, cum restaurăm rentabilitatea cu care ne obișnuisem în noile condiții, cum recuperăm valorile nerealizate în perioada suspendării activității?

Model Soluții (vechi)

Reîntoarcere obiective pre-pandemie:

  • Creștere cifră de afaceri
  • Rentabilitate
  • Recuperare pierderi

Sursa: Veridio.ro

Bineînțeles, rămân de rezolvat obstacolele intermediare, precum reducerea șomajului, asigurarea finanțării, investițiile în infrastructură și lista continuă. Însă scopul și efectele vor rămâne ancorate în reîntoarcerea la un punct anterior crizei. Oare nu am putea crea un viitor chiar mai bun decât trecutul?

Obstacole intermediare:

  • Reducere șomaj
  • Asigurare finanțare
  • Investiții infrastructură

Sursa: Veridio.ro

Vă propun o nouă perspectivă, un nou parcurs de stabilire a obiectivelor pentru viitor, o alternativă pe care am identificat-o într-un dialog recent cu un antreprenor român (Șerban Radu, Cărturești).

În cazul acestei perspective nu mai contează o firmă sau alta, nici valoarea fiecăreia, ci contează valoarea și bunăstarea comunității pe care a creat-o în jurul său. Altfel spus, contează oamenii angrenați în activitatea firmei – salariații, clienții, furnizorii, acționarii, finanțatorii și alți stakeholders care sunt implicați în acest ecosistem.

Model Analiză (nou)

Starea comunităților (valoare + bunăstare):

  • Salariați, clienți, furnizori
  • Acționari, finanțatori
  • Alți stakeholders

Sursa: Veridio.ro

Odată cu relaxarea restricțiilor, este timpul să ne uităm la comunitățile din care fiecare dintre noi facem parte. Au rămas aceleași, au crescut, au scăzut? De ce? Cu ce consecințe? Care sunt nevoile comunității? Cum putem contribui la bunăstarea ei? Ce vulnerabilități trebuie întărite? Cum o putem reinventa pentru a fi și mai bună decât în trecut? Cum putem strânge rândurile pentru a ne asigura că toți oamenii din aceste comunități sunt în regulă?

Model Analiză (nou)

Starea comunităților:

  • Au crescut / scăzut?
  • De ce? Cu ce consecințe?
  • Care sunt nevoile?
  • Care sunt vulnerabilitățile?
  • Cum le putem reinventa?
  • Cum ne putem susține?

Sursa: Veridio.ro

Vă invit să regândim obiectivele pentru viitor plecând de la bunăstarea comunităților din care facem parte. Dacă fiecăruia ne va fi mai bine, tuturor ne va fi mai bine. Dacă acceptăm că orice soluție pentru noi înșine trebuie să fie benefică și comunității, în mod automat vom întări ecosistemul din care facem parte, vom găsi noi soluții și noi moduri de acțiune în afacerile noastre care vor depăși cu mult „binele” trecut, „binele” pre-criză.

Pentru vremuri noi avem nevoie de noi proceduri, noi reguli, noi mentalități. Nu putem digitaliza cu birocrație. Nu putem crește cu incompetență. Nu putem dezvolta cu frică. Nu putem deveni mai puternici fără comunitatea din care facem parte. Nu putem crea un viitor mai bun dacă ne concentrăm pe reîntoarcerea în trecut. Deja am plătit factura acestui restart, măcar să ne asigurăm că maximizăm valoarea unui nou început, astfel încât valoarea generată să depășească costul plătit de fiecare dintre noi în aceste luni.

Globul, continentele, țările, orașele, firmele sunt compuse din comunități de oameni. Omul este beneficiarul, dar și factorul de schimbare al tuturor acestora. Vom găsi soluții și bunăstare dacă plecăm de la obiective pentru oameni și comunități.

Nu contează atât de mult numărul de firme vechi sau noi, câte s-au înființat sau câte au dat faliment. Contează dacă oamenii și-au găsit comunitățile în care viața lor are sens, în care munca lor are impact, în care ei sunt motivați să își aducă aportul la creșterea acestor comunități.

Iar acest lucru este la fel de valabil pentru mediul privat și cel bugetar, pentru mediul urban și cel rural, fie că vorbim despre copii, adulți sau seniori. Cu cât noi, oamenii, vom fi mai conștienți de comunitățile din care facem parte, cu atât vom contribui mai mult, cu atât comunitățile vor crește și se vor întări, cu atât viitorul va fi mai bun comparativ cu orice alt moment din trecut.
!NOU – AVA mobile app (search „Adrian Vascu”):

  • Android App: https://bit.ly/2Jf9rsL
  • iOS App: https://apple.co/2pNk27j

Pentru întrebări, dezbateri și propuneri de teme – ne întâlnim pe facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *