Veridice 413 – Costul Neimplicării Oamenilor

Vorbeam săptămânile trecute despre o nouă paradigmă de leadership și rolul acesteia în eforturile de restructurare, reorganizare, reașezare sau adaptare a companiilor la noile realități.

În acest episod vom discuta despre cele mai complexe provocări pe care liderii trebuie să le rezolve în organizațiile pe care le conduc pentru a oferi șanse acestora la supraviețuire în prezent, și reinventare pentru viitor.

Patru sunt cele mai dificil de soluționat conform teoriei dezvoltate de Fred Kofman în cartea sa Revoluția Sensului: dezangajarea, dezorganizarea, dezinformarea și deziluzia. Acestea sunt simptomele unei companii care a părăsit traiectoria dezvoltării și expansiunii și care, mai devreme sau mai târziu, va înceta să mai performeze și deci să existe. Astăzi vom detalia dezangajarea sau neimplicarea – probabil cea mai presantă problemă din utimii ani.

#4 Probleme Majore

  1. Dezangajarea
  2. Dezorganizarea
  3. Dezinformarea
  4. Deziluzia

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

Auzim de foarte multe ori plângerile managerilor că oamenii nu se implică, nu le pasă, nu par motivați și nici interesați de companie. Studiile Gallup pe piața americană par să le dea dreptate: în ultimii 20 de ani procentul celor implicați a scăzut an de an până la sub 30%. Alți 50% nu sunt implicați, pleacă la prima oportunitate. Și apoi mai sunt cei 20% care, nu doar că sunt nefericiți la locul de muncă, însă răspândesc frustrarea în rândul organizației, ajungând, fie și inconștient, sabotori ai colegilor și companiei în sine.

#Dezangajarea

Studii Gallup (SUA)

  • Implicați = sub 30%(mileniali = 14%)
    (global = 13%)
  • Neimplicați = 50%
  • Sabotori = 20%

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

Și totuși de ce le-ar păsa companiilor? Simplu, pentru că impactul dezangajării oamenilor este major: 50% mai multe accidente, 60% mai multe defecte de calitate iar estimările spun că pierderile doar din SUA se ridică la 450-550 miliarde de dolari în fiecare an.

#Dezangajarea

Impact

  • 50% mai multe accidente
  • 60% mai multe defecte de calitate
  • Estimări pierderi SUA = 450-550 miliarde USD / an

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

La partea opusă, cum arată rezultatele celor implicați? Evaluările clienților cu 10% mai bune, rentabilitatea mai mare cu 22%, productivitatea cu 21%, retenția oamenilor cu 25%, iar fluctuațiile de personal cu 65% mai reduse. Rezultate mai bune fără nicio altă îmbunătățire, fără digitalizare sau automatizare, fără reinventare, fără noi tehnologii, doar prin implicarea oamenilor.

#Implicare

Rezultate

  • +10% evaluări mai bune din partea clienților
  • +21% productivitate
  • +22% rentabilitate
  • +25% retenție personal
  • – 65% fluctuație personal

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

Într-o astfel de situație, ultimul lucru pe care ar trebui să-l facem este să construim o falsă grijă pentru oameni – un sondaj, câteva prezentări, un training două, fără niciun impact în activitatea zilnică a oamenilor. Dimpotrivă, primul lucru pe care ar trebui să-l facem este să ne analizăm cu mare atenție pentru a ne asigura că nu suntem noi un lider care descurajează implicarea.

#Dezangajare

False Soluții

  • Sondaj fără urmări
  • Prezentări nepracticate
  • Training-uri neimplementate

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

Iar apoi ar trebui să studiem cu atenție leadership-ul din organizația noastră identificând realist starea celor 3 dimensiuni: „compania”, „echipa” și „individul”.

#Soluții Dezangajare

Analiză realistă x 3 Dimensiuni

  1. COMPANIA     (eng: IT)
  2. ECHIPA           (eng: US)
  3. INDIVIDUL       (eng: I)

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

COMPANIA reprezintă dimensiunea impersonală și se referă la modul de organizare și funcționare al companiei. Aceasta conține elemente precum sarcini, sisteme, procese, alocarea de resurse și responsabilități. Dimensiunea companiei vizează creșterea vânzărilor, scăderea costurilor sau câștigarea cotei de piață.

#Soluții Dezangajare

Analiză realistă – 3 Dimensiuni

  1. COMPANIA
      – dimensiunea impersonală
      – sarcini, sisteme, procese, alocarea de resurse/responsabilități
      – creșterea vânzărilor, scăderea costurilor, câștigarea cotei de piață
  2. ECHIPA
  3. INDIVIDUL

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

ECHIPA reprezintă dimensiunea interpersonală și se referă la capacitatea organizației de a oferi angajaților un mediu benefic pentru colaborare. Aceasta conține elemente precum solidaritate, reciprocitate, încredere, cooperare.

#Soluții Dezangajare

Analiză realistă x 3 Dimensiuni

  1. COMPANIA
  2. ECHIPA
    – dimensiunea interpersonală
    – solidaritate, reciprocitate,
    încredere, cooperare
  3. INDIVIDUL

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

INDIVIDUL reprezintă dimensiunea personală – nevoia umană de realizare, de evoluție, recunoaștere, de împlinire, sens și fericire. Dimensiunea individului privește abilitatea companiei de a determina oamenii să se dedice cu entuziasm atingerii scopurilor organizației.

#Soluții Dezangajare

Analiză realistă x 3 Dimensiuni

  1. COMPANIA
  2. ECHIPA
  3. INDIVIDUL
    – dimensiunea personală
    – realizare, evoluție, recunoaștere, împlinire, sens, fericire

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

Indiferent că noi măsurăm aceste 3 dimensiuni sau nu, trebuie să înțelegem că angajații reacționează la rezutatele celor 3 măsurători zilnice: relația cu superiorul ierarhic direct, încrederea în următorul nivel ierarhic de conducere și mândria de a lucra pentru companie. Dacă aceste măsurători dau rezultate mici, și motivația oamenilor de a se implica va fi tot mică.

#Motive Dezangajare

Analiza Angajaților

  1. Relația cu superiorul ierarhic direct
  2. Încrederea în manangement
  3. Mândria de a lucra pentru acea companie

Sursa: Fred Kofman, Revoluția Sensului (2018, Ed. Spandugino)

 

Traversăm o perioadă fără precedent. Soluțiile de care avem nevoie pentru a merge mai departe, a depăși obstacole zilnice pentru supraviețuire și pentru a ne reinventa în pas cu vremurile se găsesc în interiorul companiilor noastre. Însă trebuie să le activăm prin concentrarea pe oameni. Potențialul lor nematerializat este oportunitate ratată pentru companiile noastre.

 

Vă propun să folosim încercarea majoră prin care trecem în prezent ca motivație pentru a ne îndeplini cu adevărat misiunea de lideri – să avem grijă de oamenii noștri care au grijă de clienții noștri care vor avea grijă de companiile noastre. Puteți afla mai multe despre toate cele 4 probleme majore menționate în cartea Revoluția Sensului a lui Fred Kofman.

 

Ne oprim aici pentru astăzi. În ediția viitoare revenim cu noi informații despre noul tip de leadership.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *